Hoosbuien - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marijke Reus - WaarBenJij.nu Hoosbuien - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marijke Reus - WaarBenJij.nu

Hoosbuien

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

15 Januari 2015 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

13 januari vertrek van Sarapique naar La Fortuna.
Onderweg de nodige regenbuien, maar warm blijft het wel.
Onderweg vertelt reisleidster Monica welke bijnamen ze zoal hier hebben. Elke costaricaan heeft een bijnaam. Monica vertelt dat verschillende heeft en 1 ervan is "rommelig".
Terwijl ze dat zegt schiet ze keihard in de lach......."ik heb mijn rugzak in sarapique vergeten"
Na wat heen en weer gebel, word haar rugzak die avond in ons volgende oord afgeleverd.
Na enige tijd stoppen we bij een rivier en hebben we een boottocht door de mangrove.
Hier zien we vele dieren. Zo zien we de disco vogel, heeft zijn naam te danken aan zijn gele poten. We zien een Jesus Christ salamande, deze heeft zijn naam te danken omdat hij over het water kan lopen.
Vele slingerapen, brulapen, reigers, leguanen komen we tegen. Er worden mooi plaatjes geschoten.
Op de boot krijgen we een lunch, tijdens deze lunch krijgen we te maken met mega hoosbui.
Terwijl we terugvaren zien we nog kaaiman.
Uit de boot, stappen we de bus weer in en vervolgen onze weg richting La Fortuna.
Daar aangekomen is het de koffer neerzetten en op naar het avondeten.
We gaan naar een restaurant met heel goed eten. En een keer geen zwarte bonen.
Onze onderkomen is weer helemaal top!

De volgende dag vertreken om half negen met de bus. Onderweg zien we de vulkaan Arenal nog steeds in de wolken. Voor dat we gaan beginnen maken we nog de nodige kiekjes.............he wat is dat onder de lens door...........JAAAAAA neusbeertjes. in grote getallen komen ze voorbij.
Aangekomen gaan we en wandeling door regenwoud maken. En jawel het doet zijn naam eer aan, we krijgen regen. Dus hopla wederom mogen we de ponchos aan.
We hebben slangen gezien, kapokboom, verschillende planten met kruiden.
Al met al een mooie tocht.
Onderweg pikken we de andere op die niet mee wilden en lunchen we bij My Coffee. Het smaakt ons prima!
Na de lunch vertrekken met klein groepje het dorpje in om een beetje te shoppen.
En vanaf dorpje naar ons oord is het niet ver lopen.

Met de middag pakken we een boek en strijken neer bij het zwembad.
Morgen vertrekken we richting Riocon de la Vieja.
Maar eerst doen we ś avonds met zń allen nog een drankje bij lava lounge.

• 15 Januari 2015 - 07:39

Gerda De Reus :

lekker die Hoosbuien een beetje nederland alleen hier weer met storm maar wel een beetje dom van je rugzak vergeten maar dat kom vast wel goed Marijke geniet er maar lekker met deze reis groetjes Gerda

• 15 Januari 2015 - 09:29

Jennefer:

Als ze jullie maar niet gaat vergeten ergens midden in de jungle of zo dan moet het met die tas vast goed komen. Hebben jullie elkaar ook al bijnamen gegeven ? Zo, ja wat voor leuks hebben ze aan jou gegeven ? Ben op school vandaag dus wordt een leerzame dag hoop ik. Jij veel plezier toe gewenst. Groetjes Jennefer

• 17 Januari 2015 - 14:28

Willemien :

Nou ik hem gelezen hoor het gehele verlag van de hoosbuien. Toch leuk dat je hem alsnog hebt geplaatst. Anders was het reisverslag tenslotte niet volledig geweest, en dat zou zonde zijn. Was vast heerlijk een beetje shoppen en mooi boek bij het zwembad even luieren tussendoor dat heeft een mens ook nodig. Ook dat is vakantie en de afwisseling maakt het juist zo leuk/lekker. Blij dat de rugzak weer terug is maar ja meestal komen zulk soort dingen wel weer goed al het blijft een vervelend iets. Het is volgens mij een heerlijke fantastische vakantie/ervaring. Toppie. Liefs XXX Willemien.

• 17 Januari 2015 - 14:28

Willemien :