Reisschema van dag tot dag - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marijke Reus - WaarBenJij.nu Reisschema van dag tot dag - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marijke Reus - WaarBenJij.nu

Reisschema van dag tot dag

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

16 November 2014 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

dag 1 Amsterdam - San José
Vertrek vanaf Schiphol voor uw vlucht naar San José, met overstap in de Verenigde Staten. Welkom op de luchthaven van San José. Transfer naar ons hotel in de stad.

dag 2 San José
Vrije dag in San José. Heerlijk rondstruinen op de Plaza de la Cultura, het centrale plein waar schoenpoetsers en straatventers hun koopwaar aanbieden. Aan het einde van de middag citytour gevolgd door een welkomstcocktail bereid met de nationale rum 'guaro', salsales én een welkomstdiner in de culturele wijk Escalante.

Optionele activiteit:
excursie naar de Irazú-vulkaan met zijn gifgroene kratermeer

dag 3 en 4 San José - Sarapiqui
We vertrekken in de ochtend via het nevelwoud van Braulio Carillio naar de laaglandregenwouden van Sarapiqui. Gelegenheid voor diverse activiteiten. U kunt prachtige wandelingen maken in het Tirimbina Reservaat, raften op de rivier of een boottocht maken door het overweldigende regenwoud van Sarapiqui (alles optioneel). In dit gebied kunt u onder andere toekans, kaaimannen, luiaards en aardbeigifkikkers zien.

Optionele activiteiten: Het Tirimbina Reservaat
Raften op de Sarapiqui rivier
Boottocht over de rivier

dag 5 en 6 Sarapiqui - La Fortuna
We rijden op dag vijf door een schitterende omgeving naar La Fortuna, waar we twee nachten verblijven aan de voet van de Arenal-vulkaan. 's Avonds mogelijkheid om een bad te nemen in de heetwaterbronnen van Baldí. Zittend in een heetwaterbassin heeft u een adembenemend uitzicht op de Arenal vulkaan.

Optionele activiteiten:
Bezoek aan de heetwaterbronnen van Baldí

dag 7 en 8 La Fortuna - Rincón de la Vieja
Op de 7e dag van uw rondreis vertrekken we naar Rincón de la Vieja, één van de meest indrukwekkende natuurgebieden van Costa Rica. U kunt diverse wandeltochten maken door de overweldigende natuur, waarvan één naar de Spa van onze lodge. Dit is een wandeling van ruim een uur, maar dan mag u ook gratis gebruik maken van onder andere de modder- en warmwaterbaden! Wie de boomtoppen wil verkennen maakt een spectaculaire zweeftocht door de toppen van de jungle óf een wandeling over hangbruggen, van boomtop naar boomtop!

Boomtopslingeren (Canopy tour)
Sky walk (wandeling over hangbruggen)
Paardrijden

dag 9 Rincón de la Vieja - Playa del Coco
We vervolgen onze rondreis richting de Golfo de Papagayo aan de kust van de Grote Oceaan, waar we naar het kleine strandplaatsje Playa del Coco gaan. Ons comfortabele hotel ligt op loopafstand van het strand en de boulevard, en is omringd door gezellige bars en restaurants. We verblijven hier twee nachten.

dag 10 Playa del Coco
U kunt heerlijk luieren in Playa del Coco, of een prachtige boottocht naar het verlaten, hagelwitte strand van Cabuyal boeken (optioneel). U vaart langs de kust en maakt verschillende stops om grotten te bezoeken en vaart bijvoorbeeld ook langs de beroemde Roca Bruja, de 'heksenrots'. Het eindpunt van de tour is een vrijwel verlaten wit zandstrand waar u kunt zonnebaden, zwemmen of nog additionele excursies kunt bijboeken zoals paardrijden en een boottocht door de mangroves. De lunch, bestaande uit een barbecue en fruit, is inclusief in deze bootexcursie. Een geweldige relax-dag!

Optionele activiteiten:
Boottocht naar het strand van Cabuyal
Aanvullende optionele excursies als paardrijden of een mangrove-tour

dag 11 Playa del Coco - Palo Verde gebied
Vandaag gaan we op weg naar een mooie haciënda in de buurt van het Palo Verde gebied. De vegetatie onderweg verandert aanzienlijk. We overnachten in een échte haciënda met sfeervolle houten lodges, een heerlijke plek om te genieten van de omliggende natuur of het zwembad. U kunt hier een boottocht maken of paardrijden.

dag 12 Palo Verde gebied
Vrije dag om vele activiteiten te ondernemen of om heerlijk uit te rusten bij het zwembad. Zelfs wanneer u op eigen gelegenheid in de omgeving gaat wandelen is de kans groot dat u vele prachtige vogels, apen en reptielen zult zien.

Boottocht over de rivier
Tocht over het landgoed van de haciënda per paard

dag 13 Palo Verde gebied - Manuel Antonio
We rijden langs de kust naar de gezellige badplaats Quepos, gelegen aan een schitterend mooie baai met prachtige zandstranden en een blauwe zee, op ca. zes km van het natuurreservaat Manuel Antonio. U verblijft in een hotel met een heerlijk zwembad, en kunt zelf met de lokale bus naar het strand gaan, prima te doen!

dag 14 en 15 Manuel Antonio
Manuel Antonio straalt een exotische sfeer uit met zijn kleine restaurantjes, cafeetjes en swingende uitgaansgelegenheden. De omgeving van het stadje is een unieke combinatie van cultuur en natuur, dus behalve zon, zee en strand kunt u ook talloze actieve excursies ondernemen. In het aangrenzende natuurreservaat slingeren apen van boom tot boom en heeft u een grote kans om leguanen, luiaards en vogels te zien. Alleen al in Manuel Antonio leven meer dan 350 vogelsoorten!

Optionele activiteiten:
Bezoek aan het tropisch regenwoud
Zeilboot cruise
Kayakken
Raften

dag 16 Manuel Antonio - San José
Vertrek naar San José.

dag 17 San José - Amsterdam

Transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam.

dag 18 Aankomst Amsterdam

• 16 November 2014 - 17:57

Willemien:

ziet er fantastish uit zal best een mooie interresante vakantie worden hihihihihi en het is best al wel gauw maar eerst naar Wenen hahahaha dat wordt ook toppie

• 16 November 2014 - 18:44

Janny:

Ziet er heel mooi uit, maak een prachtige reis en een goed verslag dan kunnen wij vast voorgenieten voor als we in 2016 er heen willen. X

• 19 November 2014 - 20:18

Jennefer:

Wauw wat ziet die reis er super uit :)
    Wat een opties heb je om uit te kiezen. Wordt een volle vakantie met veel activiteit. Misschien moet je Janny nog maar eens lief aan kijken om nog een vakantie erna te krijgen om bij te kunnen komen van deze vakantie hahaha

• 05 Januari 2015 - 14:12

Petra:

Wow! Wat ziet het reisschema er gaaf uit zeg. Dit moet wel een fantastische vakantie gaan worden met veel nieuwe indrukken. Gaaf! Nog een paar nachtjes slapen voor je. Spannend! Xx

• 08 Januari 2015 - 13:47

Willemien:

He vakantieganger het gaat nu echt opschieten. Hoe is het met de stress alles al gereed of heb je nog zo veel te doen dat je het niet meer ziet zitten. Moet je je niets van aantrekken heb je voor iedere vakantie en het komt altijd goed. (maar ik begrijp het wel zou het ook hebben hahahahahaha) Alvast heel veel plezier en ik wacht in spanning op de stukjes/verhalen. Groetjes XXX